Delicatele cupcakes

Imi plac briosele, cupcakes si muffins. Pur si simplu le ador! Cum stau ele frumos in tava si ce umflatele sunt cand le scot din cuptor! Si ce fain mai miroase in casa de la ele… ce arome!

Imi aduc aminte ce incantata am fost de primele mele briose si de primele mele cupcakes. Ma uitam la ele si nu mai puteam de dragul lor. De atunci m-am indragostit de tava mea de briose si obisnuiesc sa fac aceste minunatii ori de cate ori vreau un rasfat dulce. Sunt usor de preparat, timpul de pregatire este foarte mic, nu necesita prea multe ingrediente si merg foarte bine la ceai si cafea sau la micul dejun. In plus, sunt foarte foarte bune si sunt atatea retete si combinatii pe care le pot face.

Multi le confunda si le denumesc pe toate “briose”, pentru ca toate sunt micute si rotunde, dar ele sunt diferite, atat ca aspect cat si ca mod de preparare si ingrediente folosite. Unele se fac cu unt, altele cu ulei.

Cupcakes sunt niste torturi mici si se fac la fel ca torturile. Pana si denumirea lor, in traducere, spune ca sunt niste torturi.. cat o cescuta.  Compozitia se face din unt frecat cu zahar, apoi se adauga ouale, faina si restul ingredientelor.

Muffins se fac prin metoda checurilor si in general, sunt mai maricele. In timp ce la cupcakes se foloseste unt, la muffins se pune ulei.  Iar daca la cupcakes se pune frosting (crema), muffins au glazura. Cupcakes se consuma doar reci si doar ca deserturi, pe cand muffins se pot servi atat reci cat si calzi si pot fi si sarati.

Briosele se fac asemeni cozonacilor, adica dintr-un aluat preparat cu lapte si drojdie. Se pot prepara cu ciocolata, fructe, nuci, migdale.

Mie cel mai mult imi plac delicatele cupcakes. Cand mi-e pofta de ceva dulce, intotdeauna ma gandesc la un cupcake gingas si dragut, parfumat, cu ciocolata sau cu fructe, alaturi de o ceasca aburinda de cafea sau de ceai.

Va prezint in continuare cateva din retetele mele preferate de cupcakes.

Pentru inceput, serviti va rog, o motata suparata! 🙂

Cupcakes in forma de inimioare –  Cupcakes suparate (Inimi Negre)

 Pentru a prepara aceste Inimi Negre, avem nevoie de: 125 gr unt, 2 oua, 125 gr de faina, 125 gr zahar, 2 linguri de cacao, o esenta de vanilie,  o lingurita rasa de praf de copt, 2 linguri bombonele ciocolata pentru decor.

 Untul moale se mixeaza pana devine cremos. Adaugam zaharul, apoi ouale pe rand si mixam. Se adauga esenta de vanilie, faina, praful de copt si cacaua. Se omogenizeaza.

Se pune compozitia in forma cu inimioare si se coace 15 minute.


Se scot cupcakes din forma si se lasa sa se raceasca.

Se pot servi simple, sau cu bombonele de ciocolata, cu frisca sau spuma pentru deserturi. Oricum ar fi, sunt delicioase!
Eu le-am ornat cu glazura alba, un pic de frisca, stafide si bombonele de ciocolata.

Glazura alba am pregatit-o asa:Am batut 2 albusuri spuma, am adaugat zahar pudra cat sa se obtina o compozitie mai groasa. Am stors putina zeama de lamaie si am pus in baigne marine cateva minute pana s-a format glazura.

Cu un cutit, am intins peste cupcake. Iat-o pe motata! 🙂

Va invit acum la niste Cupcakes cu fulgi de ciocolata. 

Ingrediente necesare:  125 gr de unt, un ou, 160 gr. de faina, 200 ml lapte, 5 linguri de zahar,  3 linguri de cacao, 1 pliculet de zahar vanilat, o jumatate de pliculet de praf de copt, coaja de portocala (dupa gust), 3 linguri de fulgi de ciocolata.

Se amesteca faina cu zaharul si zaharul vanilat, praful de copt si cacaua. Laptele se incalzeste putin, apoi se adauga la compozitie.

Separat, in alt vas, se freaca untul spuma, apoi se adauga oul si se amesteca.
Amestecam cele 2 compozitii si adaugam coaja de portocala rasa.
La final, adaugam fulgii de ciocolata. (Daca nu gasiti fulgi de ciocolata in comert, puteti rade ciocolata pe razatoarea mare.)

Pregatim cuptorul pentru copt. Punem compozitia intr-o forma speciala, astfel incat sa mai ramana spatiu cam de un deget, deci nu punem coca pana sus. Lasam prajiturelele circa un sfert de ora la copt. Le putem verifica cu scobitoarea.

Se pot servi si reci si caldute.

Sunt extraordinar de gustoase si pufoase!

Si inca o reteta de cupcakes care mie imi place foarte mult, ultima si gata… ca vad ca nu ma mai opresc. Cupcakes inimioare cu banane.

Daca iti doresti un dulce usor si parfumat, incearca aceste cupcakes. Eu le-am facut intr-o zi mai speciala, impreuna cu iubitul, cand am sarbatorit dragostea noastra 😀 .

Mi-au trebuit: 2 oua, 100 gr de unt,  4 banane, o ceasca si jumatate de faina, o ceasca si jumatate de zahar, un pliculet de zahar vanilat, o lingurita de praf de copt, o portocala, 50 gr bomboane de ciocolata, un varf de sare.

Intr-un vas, am pus zaharul, ouale, zaharul vanilat si coaja rasa de portocala. Am mixat pana a crescut compozitia. Am topit untul si l-am lasat sa se raceasca, timp in care am introdus in blender bananele si le-am mixat pana s-au facut un piure.
Am adaugat untul topit la spuma de oua, apoi bananele pisate si la urma faina cu sarea si praful de copt, in ploaie si amestecand de jos in sus cu o spatula sau o lingura de lemn pana a rezultat un aluat consistent. La sfarsit, am adaugat bombonelele de ciocolata.


Am pregatim o forma speciala cu inimioare si am umplut inimioarele, dar nu pana sus.

Am lasat sa se coaca o jumatate de ora.

O campanie marca Blogal Initiative si Restaurant Paradis by Carmolimp!

One thought on “Delicatele cupcakes

  1. Pingback: Reţete pentru Îndrăgostiţi | Chestiuni Serioase

Lasa un comentariu

