Tatuajele creeaza dependenta

„Problema cu tatuajele este ca ofera dependenta. Cunosc fete care au inceput cu o floare pe glezna, iar trei luni mai tarziu aveau o intreaga scena de razboi pe corp”, spune Ozzy Osbourne.

Hai sa vorbim despre atat de controversatele tatuaje!

Desi reprezinta un subiect tabu pentru multi, tatuajele sunt din ce in ce mai populare atat in randul barbatilor cat si al femeilor; sunt multi aceia care le admira si care-si fac tatuaje, dar sunt multi si cei care nu apreciaza aceasta arta si ii critica pe cei care se tatueaza.

Lasand prejudecatile la o parte, arta tatuajului se practica de sute de ani si in unele culturi este chiar o traditie, spre exemplu, in cultura egipteana, japoneza sau chineza. Japonezii practica aceasta arta inca din anii 300 i.e.n, iar egiptenii  chiar  din anul 2000 i.e.n.

La egipteni, tatuajele se faceau cu prilejul anumitor ritualuri si de obicei, femeile se tatuau. La japonezi, era invers, barbatii se tatuau, iar desenele de pe corp sau de pe fetele lor erau facute cu scopul de a indeparta fortele raului si spiritele intunecate.

De asemenea, in America de Sud, Polinezia si Noua Zeelanda, triburile isi  faceau tatuaje frecvent si le foloseau ca niste ornamente. Romanii si gotii, in schimb, isi tatuau sclavii pentru a-i marca, in urma cuceririlor pe care le faceau din razboaiele purtate.

In Tahiti, baietii erau tatuati cu prilejul unor evenimente importante din viata lor, precum intrarea in randul adultilor sau casatoria.

Iar in Anglia si in Rusia, cu secole in urma, doar regii si imparatii aveau privilegiul de a se bucura de frumusetea acestei arte considerata scumpa la vremea aceea.

Cu timpul insa, tatuajele au devenit foarte populare in randul marinarilor si soldatilor. Acestia se tatuau de fiecare data cand poposeau intr-o locatie noua, iar fiecare tatuaj pe care si-l faceau era un simbol al locului respectiv. Mai tarziu, marinarii si soldatii au inceput sa practice aceasta arta a tatuajului in locurile lor de bastina, la inceput ca un simplu hobby, ajungand  mai apoi sa-si deschida propriile ateliere de tatuat si uite asa, au aparut primele saloane de tatuaj.

Si mai tarziu apoi, tatuajul a capatat, din nefericire, un inteles gresit. Acesta a devenit un insemn al raufacatorilor, al puscariasilor, al hotilor si al criminalilor si chiar si-n zilele noastre sunt persoane care au astfel de conceptii. Odata cu miscarea hippie, tatuajele au inceput sa fie privite altfel si lumea a inteles ca nu trebuie sa fii interlop ca sa te tatuezi si oamenii obisnuiti o pot face, din diverse motive, cel mai adesea pentru infrumusetare. Pentru ca, pana la urma, arta tatuajului asta inseamna in prezent, o infrumusetare corporala. Ea nu mai este o traditie ca acum mii de ani ci a devenit o moda, o moda care cred eu ca nu va disparea niciodata.

In zilele noastre, sunt mai multe categorii de persoane care poarta tatuaje, nu doar soldatii si marinarii ca pe vremuri, ci si sportivi, mecanici, avocati, oameni de afaceri renumiti. Nu exista limite profesionale, iar tatuajul este astazi, mai mult decat o moda. Sunt artisti, de pilda, care realizeaza adevarate opere de arta pe piele, impresionante prin frumusetea lor, prin maestria, finetea si precizia cu care sunt redate. Si sunt oameni care se tatueaza din cap pana-n picioare… dar asta nu mai mira si nu mai socheaza pe nimeni. De curand, am vazut imagini de la o renumita expozitie anuala de tatuaje din Florida, a carei atractie au fost tatuajele anale. 😀 Aratau o domnisoara care se tatua in zona cu pricina si care era foarte fericita ca va fi norocoasa purtatoare a unui astfel de tatuaj. Deci…cum spuneam, pe mine nu ma mai mira nimic. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu corpul lui, ca doar e democratie. 🙂

Lasand la o parte istoria tatuajelor si ce au devenit ele in zilele noastre, ar trebui sa discutam si un alt aspect, cel legat de procesul in sine, cel al tatuarii.

Daca ne hotaram sa ne tatuam, trebuie sa stim si sa constientizam de la bun inceput ca tatuajul este o forma de machiaj permanent al corpului, acesta ramane pe corp pe viata! Si chiar daca exista metode cu laserul de scoatere a acestuia, procedeul este unul dureros, costisitor si raman semne oricum.

Deci trebuie sa ne gandim bine inainte de a ne tatua. Mai mult, trebuie sa stim ca tatuajele creeaza dependenta. 🙂 Si nu o spun doar eu, prin prisma experientei mele, spun asta multi altii care si-au facut tatuaje la viata lor.

Daca te-ai gandit bine la toate acestea si te-ai hotarat sa-ti faci un tatuaj, trebuie sa tii cont de niste sfaturi simple. In primul rand, nu te zgarci si nu alege un salon ieftin si insalubru pentru ca s-ar putea sa-ti para rau. Cauta, informeaza-te, cere pareri, sondeaza piata si alege dintre cei mai buni in materie de tatuaje.

In ziua in care te tatuezi, trebuie sa fii relaxat si sa te simti bine din punct de vedere fizic, sa nu fii bolnav. Informeaza persoana care iti va face tatuajul daca ai vreo alergie de piele sau vreo alta boala de piele si ai grija ca tatuajul tau sa fie facut cu un ac nou, iar persoana care ti-l face sa poarte manusi! Ca doar nu vrei sa te “pricopsesti” cu vreo boala urata…

Fiecare dintre noi suporta durerea diferit, asa ca fii pregatit de la inceput, s-ar putea sa te doara, mai mult sau mai putin, depinde de zona, de marimea tatuajului, de durata de lucru. Ar fi bine totusi sa nu iei nimic pentru durere, nici un calmant, nici macar aspirina care provoaca sangerari abundente. Pe mine, spre exemplu, m-a durut foarte putin, suportabil. Eu mi-am facut unul pe omoplat, de vreo 5 cm, am stat in jur de vreo 45 de minute, cred.. si mi l-a facut un tip foarte de treaba care m-a incurajat si m-a facut sa zambesc mereu, asa ca nu mi-a fost frica deloc. Bine… oricum nu mi-a fost frica de la inceput, problema mea a fost alta…ce model sa-mi fac si unde sa mi-l fac. Si chiar a fost o mare problema!

Dupa ce m-am gandit luni in sir, ani la randul 🙂 ce sa-mi tatuez si mai ales in ce parte a corpului, m-am hotarat in sfarsit intr-un an si mi-am oferit cadou de ziua mea un tatuaj.  Acum sa nu va ganditi ca ma gandeam la tatuaj in fiecare zi, nici chiar asa… aveam perioadele mele, perioade in care eram obsedata si cautam disperata modelul potrivit. Nu ma puteam hotari deloc…. Ma gandeam la un porumbel, un trandafir, un fluturas, o labuta de pisica, un cap de pisica, un Ying si Yang… le vroiam pe toate, toate-mi placeau! Dar in acelasi timp eram constienta cu nu-mi pot face atat de multe…Vroiam totodata sa simbolizeze ceva. Mai aveam si alta problema: unde sa-mi fac tatuajul? Pe fund, pe gat, pe spate, pe glezna, pe umar, la incheietura mainii… Vroiam sa fie pe o parte a corpului unde sa-l pot ascunde atunci cand nu doresc sa se vada.

Cu chiu cu vai am ales desenul si mi-am facut tatuajul chiar de ziua mea si am fost super happy in ziua aia, m-am simtit really sexyyyyyyyy. Mi-am facut un fluturas pana la urma, pe omoplat. Fluturele simbolizeaza frumusetea, feminitatea, renasterea.

My tattoo 🙂

Spuneam mai inainte ca tatuajele creeaza dependenta. Ei bine… e un adevar! Imi place tatuajul meu, dar am stiut de la bun inceput ca-mi voi mai face inca unul. Inca de cand am parasit salonul de tatuaje, gandul imi zbura la urmatorul tatuaj. Si iarasi a inceput chinul… pentru ca la fel, nu ma puteam decide ce sa-mi aleg de data asta. Si de atunci ma tot gandesc…

Intre timp am mai eliminat din variante, dar tot nu ma pot decide intre un Ying si Yang si o labuta de pisica, si mai ales unde sa fie. 

Am aruncat un ochi si am vizionat cateva modele frumoase pentru mine pe pagina de facebook INK.MANIA Tattoo Salon:

      

    

Mai multe tatuaje, aici: https://www.facebook.com/pages/INKMANIA-Tattoo-Salon/140727419278889

M-am mai uitat si aici. Si m-am documentat pe http://www.blogink.ro, un blog cu si despre tatuaje.

Nu stiu ce voi face, insa un lucru este cert: in curand voi avea un alt tatuaj. Si nu ma intereseaza ce zice lumea, nu ma deranjeaza ca este un proces ireversibil si nu conteaza ca intr-o buna zi nu vor mai fi sexy si nici eu in floarea tineretii. “Sa te vad cand o sa fii baba, dac-o sa-ti mai placa!”, imi zice soru-mea mereu. La naiba, dac-as sta sa ma gandesc acum ce va fi peste zeci de ani…  Si ce daca o sa fiu baba si-o sa am pielea fleoscaita, doar n-o sa mai port atunci maieuri decoltate si cu spatele gol ca sa mi se vada fluturasul?! O sa ma imbrac si eu altfel ca doar voi avea o varsta…  Si pana la urma doar n-o sa traiesc o suta de ani…

Un articol marca Blogink si Blogal Initiative!

3 thoughts on “Tatuajele creeaza dependenta

  1. superrrrrrr mi-ai dat de gandit!!! 🙂 eu am deja unul dar as mai vrea unu sa fie si ultimul.. ori o fundita ori un porumbel:D mi-ar placea dar trebuie sa ma gandesc inainte de 100 de ori …

  2. Tatuajele chiar creeaza dependenta! Primul meu tatuaj l’am facut la 15 ani cred..imi placeau foarte mult tatuajele si am zis sa imi fac unul mic si gata. Mi’am desenat 3 stelute in locul operatiei de peritonita,sa si maschez operatia 🙂 dupa 2-3 ani mi’am batut 4 fluturi pe omoplat. Aici vroiam sa ajung. Nuva tatuati decat la pers specializate,salonsi nu va uitati la bani ca il ai ptr toata viata. A iesit groaznic tatuajul,zici ca desenasem eu fluturii in copilarie. In fine,acum 2 ani (aveam 22 ani) am mers la un salon sa imi acopar tatuajul cu fluturi….si m’am ales cu un tatuajcat tot omoplatul stang. Semnificatie : o zana ce o reprezinta pe mama mea si initialele parintilor mei. Anul trecut am ajuns la level 3. Mi’am batut de la sold pana pe picior (destul de mare si acest tatto) un sir de trandafiri si pe fiecare frunza defecte si calitati ale zodiei mele. Credeti ca o sa ma opresc aici? Intre timp mi’am gasit jumatatea si chiar imi dores sa am pecorp un desen ptr el.Tatuajele nu sunt facute ptr a demonstra ceva cuiva. Tatuajul e o poveste ce necesita mult curaj!

Lasa un comentariu

