Si cartile calatoresc..

In aglomerarea urbana numita Bucuresti, cineva mi-a lasat o carte… Misiunea ei: sa transforme lectura intr-unul din hobby-urile mele (oricum pentru mine, lectura era deja un hobby 🙂 ). Misiunea mea: s-o citesc si s-o dau mai departe apoi.

Cu aceasta ocazie am aflat ca si cartile sunt calatoare si am descoperit bookcrossing-ul.

Toata povestea asta cu cartea s-a intamplat acum o luna, langa Carturesti, pe strada Pictor Arthur Verona, la Street Delivery. Plimbandu-ma pe straduta, la binecunoscutul festival urban, dupa ce am primit o imbratisare calduroasa si gratis 🙂 , am primit si o carte gratis de la un tip simpatic care m-a abordat, foarte dragut si amabil si care mi-a povestit cum e treaba cu bookcrossing-ul. Ideea acestei frumoase initiative este de a imparti cartile si cu ceilalti, de a muta bibliotecile afara. 🙂 Adica, dupa ce am primit cartea si am citit-o, trebuie “s-o eliberez”, s-o dau mai departe si altor pasionati de lectura, gratis bineinteles.

  

Cartea pe care am primit-o eu de la baiatul simpatic este “Marioneta” (de Robert Harris). Aceasta avea un biletel in interiorul ei cu toate instructiunile pentru ca cel care o gaseste/primeste sa stie ce are de facut. De a semenea, cartea avea si un cod pe spatele copertii.

Cum am procedat mai departe?

Odata ce am primit cartea,  am intrat pe www.bookcrossing.com si mi-am facut cont. Am inregistrat codul de pe spatele cartii in sectiunea Enter a BCID code here pentru a confirma ca am gasit cartea, astfel incat aceasta sa apara in contul meu.

Iar acum sunt in plin proces de citire, nu am terminat-o de citit, de abia m-am apucat pentru ca la data la care am primit-o citeam alta carte si a trebuit s-o termin pe aceea. Dupa ce o lecturez, o voi elibera, iar ea va calatori in continuare. 🙂

Cum? O voi lasa intr-un loc unde cred eu ca poate fi gasita de alti oameni pasionati de lectura, gen metrou, cafenea, liceu, facultate, in parc, gradina de vara etc.

Ce voi face apoi? Va trebui sa intru pe acelasi site,  in meniul Home, sectiunea Release Book si sa introduc codul BCID al cartii (acesta imi apare oricum in contul meu la sectiounea My Bookshellf sau il pot nota inainte de a da cartea  mai departe).

Totodata, daca doresc sa ofer la randul meu o carte , tot ce trebuie sa fac este s-o inregistrez pe contul meu, iar apoi s-o eliberez 🙂 , urmand pasii descrisi pe site.

Cum spuneam, inca n-am terminat de citit Marioneta, sunt pe la jumatatea lecturii… daca sunt amatori, doritori s-o citeasca, daca sunteti din Bucuresti, astept un semn de la voi. Anuntati-ma fie pe email –  chestiuniserioase@yahoo.ro, sau pur si simplu, lasati-mi un mesaj la acest articol. Vom discuta apoi si vom vedea cum ne putem intalni.

Despre carte (pentru cei interesati):

Ce-ai face daca, intr-o buna zi, ti s-ar propune rolul de ,,scriitor-fantoma”? Dar atunci cand ai afla ca angajatorul tau este chiar cel mai controversat prim-ministru al Marii Britanii si ca, pentru a-i scrie memoriile, ai beneficia de o suma exorbitanta si de conditii de lucru de vis? Ce te faci cand descoperi ca precedentul „scriitor din umbra” a murit in imprejurari dubioase? Renunti sau mergi mai departe, pentru a afla povestea acestui straniu comanditar? Si cine este cu adevarat ,,marioneta”?

Actiunea acestui thriller senzational se precipita inca si mai tare sub presiunea deadline-ului de publicare a memoriilor, care se apropie vertiginos, si a scandalului international declansat in momentul in care prim-ministrul Adam Lang este acuzat de crime impotriva umanitatii. Daca mai adaugam o sotie machiavelica si o amanta geloasa, masinatiile CIA-ului si decorul sumbru al unei insule cetoase, avem deja piesele principale ale puzzle-ului.

Marioneta este un thriller politic complex, nuantat psihologic si cu un umor muscător – Adam Lang este inspirat in mare masura de personalitatea lui Tony Blair, iar mesajul romanului se constituie intr-o critica pertinenta la adresa ciocnirilor politice anglo-americane in Orientul Mijlociu.

Roman ecranizat in regia lui Roman Polanski, cu Pierce Brosnan si Kim Catrall in rolurile principale, film premiat cu Ursul de Argint la Festivalul de film de la Berlin, 2010.

Robert Harris: ,,Cel mai bun autor de thrillere al Marii Britanii.”  Daily Mail

,,Un scriitor care manuieste suspansul ca un Alfred Hitchcock literar.”  Nelson Mandela, Guardian

Sursa: http://www.all.ro

 

CE ESTE  BOOKCROSSING?
Bookcrossing e o comunitate de iubitori de carte care “elibereaza” carti “in lume” si apoi le urmaresc calatoria.
Cei care “prind” o carte libera urmeaza instructiunile de pe eticheta si intra pe http://www.bookcrossing.com pentru a vedea pe unde a mai fost cartea si pentru a scrie o nota in jurnalul ei pentru ca alti Bookcrosseri sa stie ca e pe maini bune. Dupa ce au citit-o (sau nu 😉 ), ei o lasa din nou pe o banca in parc, intr-o cafenea, intr-o cabina telefonica… oriunde ar putea fi gasita de altcineva.

Cine sunt BOOKCROSSER-ii?

De la inceputurile sale, din 2001, aproape 1 milion de oameni din toata lumea au lansat peste 7 milioane de carti.
Sa fii membru Bookcrossing e GRATIS.

Ce presupune bookcrossing-ul v-am povestit mai sus… Mai mult… Poti sa:

– “vanezi” carti in cartierul tau sau oriunde in lume
– vorbesti pe forum despre carti, autori sau despre orice altceva
– iei legatura cu membri la intalniri si conventii din toata lumea
– participi la un Random Act of Bookcrossing Kindness (RABCK) – Act intamplator de generozitate BookCrossing – trimitand cartea ta unui alt bookcrosser care si-o doreste.
– te implici in lansari tematice
– incepi un Official Bookcrossing Zone (OBCZ) – zona bookcrossing oficiala in biblioteca ta, in clasa, birou sau intr-o cafenea.

Deci… sa eliberam cartile! 🙂 Cartile trebuie sa calatoreasca, nu sa stea in biblioteca! 🙂

“A book is not only a friend, it makes friends for you. When you have possessed a book with mind and spirit, you are enriched. But when you pass it on you are enriched threefold.”

— Henry Miller
The Books In My Life (1969)

4 thoughts on “Si cartile calatoresc..

  1. Foarte interesant! Fac si eu la Targu Jiu:-))) cred ca o sa se uite lumea la mine ca la maimute:-)))

  2. Pingback: Bookcrossing for blogger girls :) « Chestiuni Serioase

Lasa un comentariu

