“Liliac de noapte” prin muzee

Sambata trecuta, cand a fost Noaptea Muzeelor, am avut o noapte alba; am bantuit toata noaptea prin muzee si desi imi facusem ditamai lista cu obiective de vizitat, planurile mele au fost date peste cap din diverse motive: 1 – vremea urata (a plouat!) si 2 – aglomeratia. Asadar, am taiat de pe lista Cimitirul Bellu din cauza ploii, Antipa si  Muzeul National Tehnic „Prof. Ing. Dimitrie Leonida” din cauza aglomeratiei si a cozilor imense. Oricum, la final, am ajuns la concluzia ca nu aveam nici o sansa sa vad tot ce mi-am propus, intr-o singura noapte, nici macar cu cele taiate de pe lista…

Imi propusesem sa vizitez locatii pe care nu le-am mai vazut: Muzeul National Tehnic „Prof. Ing. Dimitrie Leonida”, Muzeul Bellu, Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi , Muzeul de Arta Veche Apuseana “Ing. Dumitru Furnica-Minovici”, Arhivele Nationale ale Romaniei , Biblioteca Nationala a Romaniei (recent deschisa, sediul nou din Bd. Unirii), Scoala Centrala (fosta Scoala de fete) si  Muzeul “George Enescu”.

Si, mai planuisem sa vizitez Antipa pe care desi l-am vazut in mai multe randuri, vroiam sa-l vad acum, dupa renovarea mult laudata si apreciata. Si… lista mea cu el incepea, din cauza programului mai scurt (ultimul vizitator la ora 00.00), dar… cand am vazut cozile uriase la intrare (a se vedea in imaginile de mai jos), care se intindeau pana la Muzeul Taranului, m-am lasat pagubasa. In acest timp, la Muzeul de Geologie si la Muzeul Taranului Roman aflate in aceeasi zona, surprinzator, era liniste si pace si asta pentru ca, de abia pe la orele 20.00 incepea distractia.

  

Urmatorul punct turistic de pe lista:  Muzeul de Arta Veche Apuseana “Ing. Dumitru Furnica-Minovici”.

Nu voi scrie prea multe despre el, nici despre celelalte locatii pe care le-am vizitat sambata noaptea, pentru ca voi face articole dedicate pentru acestea, intrucat sunt prea frumoase si merita niste articole pe cinste, fiecare in parte. (Deci, de vazut, pentru cine nu a facut-o inca!)

Voi scrie insa cateva lucruri despre fiecare si voi posta si cateva fotografii.

Muzeul de Arta Veche Apuseana “Ing. Dumitru Furnica-Minovici” se afla pe strada Nicolae Minovici, langa Gara Baneasa si este o locatie absolut superba si interesanta. Lasand la o parte pretioasele obiecte de arta veche apuseana (arme medievale, vitralii austriece, tapiserii flamande, piese de mobilier italian), muzeul are o biblioteca extraordinara cu o colectie impresionanta de carti vechi, raritati bibliofile, la care m-am holbat minute in sir si la care inca ma mai gandesc si acum…

   

 

Inafara de asta, gradina din spatele muzeului este mirifica. Trandafiri infloriti, multe flori, vegetatie multa, totul verde, statui si o fantana cu nuferi mici si gingasi la care m-am benoclat muuuuult si bineeeee, de parca nu mai vazusem in viata mea asa ceva. Frumos!!!

 

      

Am parasit muzeul cu greu… nu-mi venea sa mai plec si m-am indreptat catre Arhivele Nationale Romane care se afla vis-a vis de Cismigiu, pe bd. Regina Elisabeta.

Am trecut cu masina pe langa Antipa si aceleasi cozi interminabile, asa ca nici o sansa sa-l vizitez… Intre timp se facusera cozi uriase si la Muzeul de Geologie, pana la Piata Victoriei (oricum nu era pe lista mea pentru ca l-am vazut de mai multe ori).

Am vrut sa vizitez Arhivele Nationale nu atat pentru Expozitia documentara “Viata urbana in Moldova si Muntenia, “1830-1916″, ci pentru a vedea interiorul locatiei, dar nu am putut vizita decat parterul unde era expozitia, asa ca n-am stat prea mult acolo.

    

M-am indreptat spre Universitate la Muzeul Municipiul Bucuresti, nu ca sa-l vizitez (pentru ca am mai facut-o), ci pentru expozitia de “Instrumente de tortura”, dar expozitia fiind una particulara, era inchisa publicului, asa ca nici aici n-am stat mult si am plecat in Parcul Carol, la Muzeul National Tehnic „Prof. Ing. Dimitrie Leonida”. Aici, contrar asteptarilor mele, cozile erau la fel de mari 🙂 de la intrarea in parc, asa ca am plecat si de aici… un pic suparata, ce-i drept si m-am indreptat catre Biblioteca Nationala a Romaniei, recent deschisa publicului si care se afla in zona Piata Unirii, pe Bd. Unirii si de care habar n-aveam ca se deschisese, pana saptamana trecuta

Ei bine, la Biblioteca Nationala a Romaniei, am pierdut cateva ore bune cu vizitatul intrucat este imensa…  Dar este si foarte frumoasa si foarte moderna! Am vizitat-o si la parter si la etaj, am stat putin si la o piesa de teatru din Aula mare, am baut o cafeluta si am vizitat si o expozitie extraordinara de fotografii: World Press Photo. Va las in continuare sa admirati cateva fotografii foarte bune de la expozitie dar si interiorul bibliotecii.

  

   

   

   

Ultimul obiectiv: Scoala Centrala.

“Scoala de fete” cum era numita odata, se afla pe strada Icoanei, langa Gradina Icoanei si este o cladire veche, renovata dar care a pastrat elementele originale si vechi. Aici am participat la un tur ghidat al scolii si am admirat o superba expozitie de palarii.

   

  

O mireasa furata in noaptea nuntii si adusa la Scoala Centrala, probeaza palarii si pozeaza 🙂

Despre scoala, am aflat ca era cea mai severa scoala din Bucuresti, poate chiar din tara si ca aici veneau la studii fete din familii bune, instarite care erau instruite si invatate printre altele cum sa fie mame bune si neveste credincioase. Nu aveau voie decat 2 zile pe luna sa paraseasca internatul si aveau dreptul la vizite doar 2 zile pe saptamana. Vestimentatia era una sobra, fara dantele, volanase si altele, iar coafurile trebuiau sa fie unele simple, cu impletituri si nimic sofisticat. Elevele erau aspru pedepsite daca incalcau vreo regula a internatului sau daca faceau vreo greseala. In prezent, scoala este una mixta.

SCF – Scoala Centrala de Fete

Cu Scoala Centrala s-a incheiat si activitatea mea de “liliac de noapte” prin muzee si am plecat acasa. Incepuse din nou ploaia…

   

Concluzia finala: Prefer sa vizitez muzeele, linistita, in restul anului, sa platesc intrarea (oricum preturile biletelor, in cele mai multe cazuri, sunt simbolice) si sa le studiez in pace, fara zarva si aglomeratie, pe-ndelete, cu atentie, fara sa ma grabesc ca trebuie sa ajung si colo si colo, ca altfel se-nchid… si doar n-au intrat zilele-n sac…am eu timp pentru toate…

Si asa cum am spus, voi reveni in curand cu alte articole mai detaliate atat despre locatiile vizitate cat si despre expozitia de fotografie World Press Photo.

3 thoughts on ““Liliac de noapte” prin muzee

  1. Foarte faine pozele din gradina Muzeului de Arta Veche Apuseana “Ing. Dumitru Furnica-Minovici”….cum de nu stiam de el?!

  2. Pingback: Noaptea Alba a Galeriilor « Chestiuni Serioase

  3. Pingback: World Press Photo 2012 « Chestiuni Serioase

Lasa un comentariu

