P.S. Te iubesc (recenzie carte)

E miezul noptii si stau cocotata-n pat, cu laptop-ul in brate, cu veioza aprinsa si cu motanul la picioare gadilandu-ma-n talpi. Ma ustura ochii de mor, de la calculator, de la citit, nu stiu…poate imi trebuie niste ochelari sau poate sunt doar prea obositi. Tocmai am terminat de citit P.S. Te iubesc. Si desi stiam firul povestii pentru ca am vazut filmul, am citit cartea pe nerasuflate, ca si cand n-as fi avut habar de poveste.

De obicei, vad filmele mai intai si apoi citesc cartile, nu ca asa as vrea, ci pur si simplu pentru ca asa mi se intampla. Si de data aceasta, la fel a fost, filmul si apoi cartea. Nu ma pot decide care a fost mai bun si mai frumos… filmul a fost superb…cartea exceptionala! Si am trecut-o pe lista cartilor mele preferate.

O carte tulburatoare, extraordinara, un roman de dragoste despre un inger…un inger pazitor… Si da, nu mi-e rusine sa recunosc, mi-a smuls cateva lacrimi pe parcursul lecturii..

Romanul este o poveste de dragoste din care avem de invatat multe si care ne indeamna sa profitam de fiecare clipa petrecuta impreuna cu persoana iubita, de fiecare moment de iubire si sa uitam in acelasi timp de ambitiile personale care ne afecteaza relatiile.

Holly si Gerry se iubeau foarte mult si formau un cuplu fericit… pana intr-o zi, cand… Gerry moare, bolnav fiind de cancer. Holly este distrusa si crede ca nu va reusi sa treaca peste aceasta intamplare nefericita si chiar asa incepe cartea, cu o Holly in prim plan, devastata, indurerata, umbland haotic prin casa plina de amintiri frumoase cu sotul ei.

Dar sotul ei nu a parasit-o, chiar daca a murit, asta va vedea Holly un pic mai tarziu, pentru ca acesta i-a lasat o lista, un pachet de 12 scrisori, cate una pentru fiecare luna. Aceste scrisori o vor ajuta pe Holly sa inceapa o noua viata. Cu ajutorul sotului ei, desi mort, Holly intelege in cele din urma ca viata merge mai departe. Aceasta reuseste sa faca tot ce i-a scris Gerry in lista, spre exemplu, sa-si cumpere o veioza ca sa nu se mai impiedice si sa se loveasca cand se ridica din pat sa stinga lumina (ei mereu se certau care sa stinga lumina), sa-si cumpere haine noi si sa se faca frumoasa, sa renunte la lucrurile lui care poate ca o faceau sa sufere si mai mult la vederea lor, sa participe la un concurs de karaoke, desi nu avea voce si altele, pana la obtinerea unei noi slujbe.

Familia si prietenii o ajuta foarte mult pe Holly sa treaca mai usor prin aceste momente grele si invata din nou sa zambeasca. Si desi ma asteptam sa-si gaseasca repede pe altcineva, nu a fost asa, finalul este neasteptat, pot spune.

Spuneam mai inainte ca avem multe de invatat din aceasta poveste…Da, trebuie sa invatam sa-i apreciem pe cei dragi noua, pe cei care ne sunt alaturi si sa traim fiecare clipa intens, impreuna cu ei, pentru ca s-ar putea sa vina un moment in care nu-i vom mai avea…Sa ne bucuram si de un banal zambet, si de o simpla imbratisare! Sa ne bucuram de viata si de ce avem, sa zambim, sa traim fara regrete, sa apreciem viata!

Mi-a placut cartea, mi-a placut ideea ei, mi-a placut felul in care Gerry a ajutat-o pe Holly, chiar si dupa moartea lui, lucru care m-a emotionat teribil si mi-a placut dulcele P.S. Te iubesc.

Aceasta carte am primit-o de la editura ALL, in cadrul campaniei vALLuntar, o campanie online prin care Grupul Editorial ALL si-a propus sa incurajeze lectura si voluntariatul. Ma bucur ca am participat si eu si-mi pare rau ca nu am putut sa contribui cu mai multe recenzii si implicit mai multe minute de voluntariat. Asta e, am descoperit tarziu campania, m-am trezit tarziu… data viitoare poate voi fi pe faza.

Aceasta recenzie valoreaza 15 minute de voluntariat ce va fi realizat de catre echipa ALL pentru un centru ales de noi, bloggerii participanti la campanie. De asemenea, fiecare comentariu (pertinent) la acest articol mai inseamna inca 3 minute. 🙂

Despre campania vALLuntar am scris la un moment dat pe blog, vezi articolul: vALLuntar – campanie online de promovare a lecturii si a voluntariatului

Mai multe detalii despre campanie, aici: http://www.allcafe.ro/2012/01/lansam-valluntar-o-campanie-online-prin-care-promovam-lectura-si-voluntariatul/

6 thoughts on “P.S. Te iubesc (recenzie carte)

  1. Filmul l-am vazut, cartea o astept de la tine:-)…O lectie de viata intr-adevar….oricat de greu ne-ar fi “the show must go on” si pana la urma viata e singura care conteaza in viata:-)

  2. Pingback: 280 de carti citite si 200 de ore de voluntariat | Chestiuni Serioase

  3. Pingback: La plimbare pe Strada Ficţiunii | Chestiuni Serioase

Lasa un comentariu

