Inceput de iarna cu soare, Mos Nicolae, cadouri si targuri

Sa fie oare decembrie??

Calendaristic vorbind a venit iarna, desi nu prea seamana a iarna…  Sau vine primavara??

🙂

Anul acesta nu mi-am mai facut ghetutele ca de obicei ca sa-l astept cu ele curate pe mosul 🙂 pentru ca am fost plecata si Mos Nicolae m-a gasit pe drum, in masina… In schimb, duminica, cu o zi inainte, pentru ca tot a fost o zi frumoasa, cu soare (parca de primavara), am iesit la plimbare prin Cismigiu si apoi am dat o fuga la Targul de Mos Nicolae de la Muzeul Taranului si la Sweetfest la Hanul lui Manuc.

In Cismigiu a fost o placere sa ma plimb… era foarte cald si frumos! Se lucra de zor la impodobirea de sarbatori a parcului, bradul era deja instalat si niste copii se jucau cu zapada stransa de la patinoar (daca alta n-avem 🙂 ) ; am mancat un langos cu cascaval si o clatita uriasa si apoi am fugit la Muzeul Taranului Roman la targ.

Aici, forfota si veselie mare, multe multe cadouri, in general produse traditionale, taranesti, bani sa fi avut ca aveai de unde alege 🙂 . Olari, fierari, cioplitori, lingurari, cojocari, cofetari, tesatoare, cusatorese, impletitoare, pielari, rudari, iconari, cu totii mestereau, vindeau si se tocmeau. 🙂

  

  

Mesterii au adus la targul din oras de toate: sorcove, linguri, tuica, vin, turta dulce, cozonaci, miere, placinte, cofeturi, suc de mere, kürtős kalács, masti, fluiere, ocarine, impletituri din panuşe, oale, scaunase, ii, podoabe, opinci, cergi, scoarte, cosuri de nuiele, cauce, strachini, oale de sarmale, jucarii, icoane etc.

  

  

  

  

  

  

  

 

  

Mi-am luat si eu cateva chestii: niste sapunuri bio (cu trandafir si seminte de mac), un colier handmade, niste ornamente de brad, niste produse din lemn si pentru ca Mos Nicolae era pe vine, am luat si un “facator de vanatai” ( adica o nuielusa) pentru stiu eu cine…

Bineinteles am avut aparatul foto la mine si am facut cateva poze. Vazandu-ma, o mamaie care vindea acolo, a inceput sa se planga ca doar cu filmatul s-a ales azi, ca de vandut…ioc. Asta e…preturile mari, criza, buzunarele-s goale…iar oamenii au venit mai mult in plimbare si sa priveasca decat sa cumpere. 🙂

Dincolo la Sweetfest, la Hanul lui Manuc, nu era asa agitatie cand am ajuns eu….cateva persoane si prajiturile pe terminate… Cand am vrut sa-mi iau si eu o tarta cu portocale, mi-a suflat-o altu’ inaintea mea (pe ultima) si va zic arata intr-un mare fel tarta aia…probabil ca era si buna; apoi a vrut sa mi-o vanda la pret dublu…. 🙂

La Sweetfest, vizitatorii s-au bucurat de prajituri si delicatese din cele mai diverse, de la simplele specialitati din miere, la cozonaci, baclavale cu visine, praline belgiene, prajituri de casa, specialitati grecesti, torturi de martipan, dulciuri din Budapesta si arome unice de cafea si ceaiuri naturale, plus un atelier mega-delicios in care s-au preparat bunatati dulci si sucuri naturale doar cu ingredinte sanatoase.

  

Mos Nicolae cum a venit, asa a si plecat… Il asteptam acum cu nerabdare pe Mos Craciun si prima ninsoare 🙂 si sa vedem ce targuri ni se  pregatesc de Craciun…

Lasa un comentariu

