Monitoarele care imita realitatea

Castigator a opt premii in cadrul programului “CES 2011 Innovations, Design and Engineering Awards”, Asus isi mentine pozitia de lider global in domeniu surprinzandu-ne mereu atat pe noi clientii cat si concurenta cu produsele si tehnologiile sale inovatoare, cu designul, stilul desavarsit si performantele deosebite.

Despre Asus am tot vorbit si-am tot scris in ultimul timp incat am devenit experta in produse Asus…sunt ca o carte deschisa…intrebati-ma orice despre Asus si va raspund. 🙂  As putea chiar sa-mi schimb jobul intr-unul de agent de vanzari produse Asus si as avea succes. Clar! 🙂 Sunt la curent cu toate noutatile si cu toate produsele lor.

Am devenit fan Asus! Si asta s-a intamplat datorita participarii mele la competitia SuperBlog 2011 la care m-am inscris cu mai multe articole avand ca tema produsele Asus. Cu articolul de fata particip la proba nr.25 a competitiei, proba in care voi scrie despre monitoarele profesionale din seria P-IPS ProArt si despre modul in care cred eu ca m-ar putea ajuta aceste monitoare care-mi garanteaza ca la imprimare voi avea exact ceea ce vad pe ecran. Este vorba mai exact despre modelele PA246Q si PA236Q cu un gamut (spectru de culoare) extins cu panoul P-IPS.

Asus ProArt PA246Q este primul monitor profesional al producatorului Asus si a fost conceput pentru profesionisti, pentru designeri dar si pentru pasionatii de fotografie, pentru cei care au nevoie de imagini de calitate, de precizie, la crearea unui logo sau a unei sigle de firma.

Un astfel de monitor mi-ar fi de folos la serviciu si i l-as recomanda si sefului meu care este pasionat de fotografie si face mereu tot felul de prezentari, filmulete etc. Si desi este un monitor profesional, este foarte usor de utilizat!

Cand l-am vazut initial, asa gros cum e, mi s-a parut demodat, antic si de demult, gandindu-ma la modelele slim care au aparut in ultimul timp pe piata, dar ulterior dupa ce m-am documentat, am aflat ca un monitor profesional cum este Asus PA246Q nu poate fi subtire pentru ca nu foloseste aceeasi matrice ca cele de tip consumer; practic electronica necesara pentru o astfel de matrice determina grosimea monitorului. Majoritatea monitoarelor obisnuite utilizeaza o matrice TN ieftina ce poate fi integrata in dispozitive subtiri si care are un timp de raspuns scurt de 2ms, dar din pacate nu ofera o precizie a culorilor, iar unghiurile de vizibilitate sunt inguste.

Uitandu-ma cu atentie la Asus PA246Q nu am putut sa nu remarc piciorul versatil al acestuia. Acesta permite inclinare fata, spate, reglaj pe inaltime cu 10 cm, rotirea ecranului din modul landscape în modul portret, astfel se face foarte util pentru cei care fac editari de imagini, diverse prezentari.

Foarte interesanta si inovatoare este tehnologia QuickFit Virtual cu care sunt dotate super-monitoarele din seria ProArt si care permite previzualizarea documentelor, fotografiilor si imaginilor la dimensiunile reale fara a le tipari, prin simpla apasare a unei taste, protejand mediul inconjurator prin economia de hartie realizata. In plus exista posibilitatea afisarii unei grile virtuale de aliniere in centimetri sau inci.

Dac-as fi avut aceste tehnologii cu ani in urma…mi-ar fi usurat tare mult munca…

Un alt aspect important il reprezinta utilizarea panelurile de tip P-IPS cu unghiuri de vizualizare de 178 de grade care reproduc 98% din culorile Adobe RGB fiind capabile sa redea peste 1,07 miliarde de culori sau, altfel spus, monitoarele afiseaza imaginile prinse de o camera DSLR cu o acuratete a culorilor de 98% ceea ce monitoarele mainstream cu panel TN nu reusesc sa faca. Totodata, Asus PA246Q permite ajustarea individuala a 6 culori de baza: rosu, verde, albastru, galben, cyan si magenta. Pe scurt si mai pe intelesul tuturor: culori excelente si precizie foarte buna de afisare a acestora. Mai mult, fiecare monitor Asus PA246Q este calibrat de producator.

Din punct de vedere al conectivitatii, are de toate: VGA, DVI, HDMI si DisplayPort. Cititorul de carduri de pe latura stanga este ideal pentru fotografii care au nevoie de acces rapid la pozele de pe card; pe langa cititor mai are si 2 porturi USB 2.0.

In ceea ce priveste jocurile sau filmele, super-monitoarele nu dezamagesc nici aici; nu au fost create pentru jocuri, dar  matricea P-IPS se descurca decent. Fidelitatea cu care sunt redate culorile va fi remarcata si la rularea filmelor HD si a celor de pe discuri Blu-ray.

In prezent, monitoarele  Asus ProArt PA246Q si PA236Q sunt printre cele mai bune monitoare profesionale de pe piata si nu degeaba li se spune monitoarele care imita realitatea… iar pretul este foarte atractiv…


One thought on “Monitoarele care imita realitatea

  1. Pingback: Monitoarele care imita realitatea « Chestiuni Serioase | Gaseste.info

Lasa un comentariu

