Reclama prin advertoriale

Promovarea afacerii este vitala pentru ca, fara ea, potentialii clienti n-ar avea cum sa afle de respectiva afacere. Indiferent de cat de bine ar fi cladita afacerea, aceasta nu aduce profit substantial daca nu este promovata online sau offline.

Si cum concurenta e acerba, iar imaginea inseamna totul, este musai sa ai un web site puternic , sa atragi trafic si desigur clienti. Daca site-ul nu este optimizat SEO, atunci nu exista nici vizitatori, practic site-ul nu exista pe net, dar pentru asta exista serviciile de consultanta in promovarea afacerii. Sau, daca afacerea este una noua, daca se doreste o schimbare a imaginii, mai multa publicitate, exista servicii de branding care au grija ca sloganul, logo-ul , sigla sau comunicarea companiei  sa fie percepute de catre clienti intr-un mod cat mai eficient. De asemenea, este foarte important ca afacerea sa fie prezenta pe retelele sociale care au luat amploare in ultimul timp: Facebook, Twitter, Myspace.

Reclama este o parte constituenta esentiala a strategiei de promovare a afacerii. Dar, am vazut cu totii cat de enervante si agresive  sunt unele reclame pe diverse site-uri…vrem sa accesam o pagina sau sa citim un articol si  nu reusim din cauza lor. Iar daca vine vorba de reclamele din ziare, reviste, de cele mai multe ori, acestea sunt ignorate (eu cel putin, sar pagina). Exista insa o forma usoara de publicitate in care se pare ca cititorii au mai multa incredere decat intr-o reclama obisnuita: advertorialul.

Un advertorial este un hibrid intre publicitate si jurnalism si poate fi scris intr-un ziar, intr-o revista sau pe un website. Este o reclama ce arata ca un editorial, o forma moderna de a face publicitate, daca vreti sa-i spunem asa. Advertorialul nu trebuie sa contina sloganuri, el trebuie sa fie captivant si interactiv; important este mesajul transmis!

Pentru un advertorial de succes trebuie sa definim pentru inceput, produsul/serviciul pe care-l vindem, sa gasim apoi o poveste interesanta si un text care ofera informatii clare publicului tinta; bineinteles trebuie sa existe in articol si un mesaj de vanzare dar… fara preturi si totodata datele de contact trebuie sa se regaseasca in articol. Daca apar preturi in articol, advertorialul risca sa se transforma intr-o reclama.

Advertorialele sunt folosite  atunci cand se lanseaza un produs sau un serviciu, dar exista si cazuri cand se folosesc pentru a ataca criticii companiei. De multe ori insa, advertorialele sunt considerate subiective si de aceea sunt refuzate de diverse publicatii pe motiv ca ar induce in eroare cititorii. Cu toate acestea, ele raman printre cele mai eficiente metode de promovare a unui produs sau serviciu si sunt cu mult mai putin costisitoare decat alte tipuri de campanii publicitare.

Dac-as avea o afacere proprie, sa zicem ca as vinde online produse cosmetice bio, pe langa faptul ca m-as ocupa serios de designul si optimizarea web site-ului si de promovarea afacerii pe retelele de socializare, m-as mai gandi si la o campanie de promovare in blogosfera. As selecta cativa bloggeri care sa-mi trimita cat mai multi vizitatori interesati de produsele mele si pentru asta ar trebui sa ma gandesc la un buget consistent…cateva sute, poate cateva mii de euro, depinde de implicarea in campanie. Dar, in mod cert, as cauta bloggeri cunoscuti, credibili si simpatizati in blogosfera romaneasca.

Inafara de reclama prin advertoriale care da roade aproape intotdeauna, mi-as mai promova produsele astfel: as oferi gratis unor bloggeri, cateva din ele, iar acestia ar trebui sa le testeze si apoi sa scrie niste review-uri. Sau as sponsoriza niste concursuri pe blogurile lor, premiile fiind bineinteles produsele mele pe care vreau sa le fac cunoscute. In plus, as mai organiza niste concursuri cu premii consistente (excursii, gadgeturi de ultima ora) pe facebook (ca tot se poarta) sau pe site-ul propriu si tot asa…lista de idei si solutii de promovare poate continua intrucat internetul a deschis oportunitati nebanuite in lumea afacerilor.

Post inscris la SuperBlog 2011 !

etapa nr.20 sponsorizata de Oktal

Advertisements

Lasa un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s