Cumpara romaneste!

 

“Nu uitati! Sunteti tineri atat timp cat vreti sa mai calatoriti cu Pegas”. 🙂 

Eu vreau…Pegas este una din marcile romanesti care-mi aminteste de copilarie. Inca mai am pe undeva, pe la tara, o bicicleta care a apartinut mamei mele si de care am profitat si eu si soru-mea cand eram mici. Si cand te gandesti ca acum sunt la moda bicicletele astea retro…as putea s-o reconditionez si sa ma dau mare cu ea prin oras.

Rom, primul baton romanesc de cicolata cu rom (1964) era printre dulciurile mele preferate in copilarie (impreuna cu Magura) si inca mai este, pastreaza si in prezent acelasi gust al unei Romanii amatoare de senzaţii tari. “Rom ramane Rom, orice-ar fi. Cu tricolor si alte alea. Senzatii tari romanesti, baieti!” 🙂 Iar Magurica cea pufoasa, e cea mai tare, e in topul deserturilor mele.

Alte produse romanesti care-mi amintesc de copilarie si care au facut istorie sunt eugenia, pufuletii, pasta de dinti Cristal, Albalux, Arctic; ar mai fi Laptele Doina care face exact acelasi lucru ca celelalte creme, doar ca e mai ieftin 🙂 .

Iar daca un produs care era cunoscut si apreciat in anii ’80 a rezistat pe piata pana acum, inseamna ca este de calitate. Produsele romanesti sunt de calitate! Si atunci de ce sa cumparam marfa din import?

 

Pentru a contribui la dezvoltarea economiei romanesti, prin cresterea numarului de produse locale pe rafturi, trebuiesc dezvoltate in parteneriat cu autoritatile locale, programe de informare si sprijinire a producatorilor locali si facilitarea procesului de desfacere a produselor traditionale romanesti. real, de pilda, prin programul “Produceti romaneste, vindem romaneste”, doreste sa ofere consumatorilor un sortiment cat mai bogat de produse romanesti, incurajand astfel productia locala si ne da cateva motive pentru care ar trebui sa le consumam: in primul rand, stim ce consumam si descoperim gusturile, traditiile culinare locale, incurajam producatorii locali, acordam sprijin economic regiunii in care locuim (prin cresterea incasarilor, crearea de locuri de munca si cresterea nivelului de trai implicit),  si…mancam sanatos!

In Baia Mare, real a organizat Targul Producatorilor Locali, unde oamenii au putut sa-si cumpere delicatese din carne, prajituri de casa, dulceturi,  siropuri naturale, sosuri ardelenesti, zacusca, pita traditionala, cozonaci, prune si strugurii murati etc. Astfel de targuri cu produse taranesti ar trebui organizate cat mai des peste tot in tara, iar in hypermarketuri/supermarketuri, pe langa produsele de la raft, sa fie alocat un spatiu pentru produse traditionale, semnalizat cu un banner pe care sa scrie: 100% ROMANESC sau PRODUS IN TARA TA.

 



Sa cumparam romaneste!


Aricol participant la SUPERBLOG 2011 .

Lasa un comentariu

