Spoturile RMGC sunt inselatoare

RMGC a inceput o campanie agresiva si de prost gust in media, cu niste spoturi “ieftine” menite sa impresioneze romanul nestiutor…

Dupa ce am vazut ca CNA -UL mai face si lucruri bune, din cand in cand, adica a cerut RMGC sa-si revizuiasca spoturile publicitare, vedem acum niste reclame cu cativa oameni “nevoiasi” (chipurile…), care cersesc  nu pe strada, ci pe toate posturile TV, in folosul unei companii straine, private, cu un proiect de miliarde (stiti reclama cu doamna care plange in spot ca nu are cu ce sa-si hraneasca copilul, ca nu are unde sa munceasca si ca face prajituri, tricoteaza ciorapi, coase etc. sau batranelul care spune sa se dea drumul la proiect ca sa nu mai plece tinerii din tara…). Noile spoturi vor sa sensibilizeze si sa impresioneze romanii, sa-i induca in eroare si sunt si mai agresive de data aceasta; sunt facute sa unga la suflet….

Dupa cum spuneam mai sus, CNA-ul venise cu o recomandare… “In urma analizarii in sedinta publica din data de 22.09.2011 a modului in care a fost dezbatut in spatiul audiovizual Proiectul de exploatare miniera de la Rosia Montana, Consiliul a constatat ca, in ultima perioada, au fost difuzate o serie de emisiuni la realizarea carora nu s-a tinut cont de obligatia oricarui radiodifuzor de a respecta principiul impartialitatii, echilibrului si favorizarii liberei formari a opiniilor.  ” Continuarea pe: http://www.cna.ro/Recomandare,4508.htm

Consiliul Roman pentru Publicitate a decis ca reclamele induc in eroare cu privire la efectele si profitul rezultate in urma implementarii proiectului Rosia Montana.

Tineti minte reclama RMGC  care spunea:  “Rosia Montana are nevoie de bani pentru restaurarea caselor monument istoric, pentru conservarea galeriilor romane, pentru punerea in valoare a vestigiilor lasate de inaintasi in 2.000 de ani de minerit. Este nevoie de solutii, nu povesti. De aceea, Rosia Montana Gold Corporation investeste 70 de milioane de dolari in conservarea patrimoniului. Proiectul Rosia Montana, aur pentru Romania” sau “mii de oameni din intreaga tara vor avea din nou ce munci“…bla bla bla…Ei bine, afirmatia “solutii, nu povesti” este calomnioasa si inselatoare, cuvantul “povesti” (considerat ca nascocire, scornitura, minciuna) discreditand argumentele contra aduse de cei care se opun exploatarii aurului la Rosia Montana (argumente care nu sunt povesti).

De asemenea, afirmatia “Rosia Montana are nevoie de bani pentru restaurarea caselor monument istoric, pentru conservarea galeriilor romane” este doar “in esenta adevarata”, pentru ca aceste activitati nu sunt printre obiectele de activitate ale RMGC si nu fac obiectul unui aviz obtinut de companie, asadar inca un argument al faptului ca este o reclama mincinoasa. In plus, afirmatia “aur pentru Romania” este inselatoare prin omiterea oricaror precizari legate de masura in care acest beneficu se va rasfrange asupra statului roman, asa cum el ar fi stipulat intr-un eventual contract, deci, pana la urma aceasta companie este cea care vine cu povesti… menite sa prosteasca. “Roșia Montana” nu exista intr-o forma autorizata, iar RMGC  promoveaza un produs aflat inca in faza de analiza…

Totodata, afirmatia “mii de oameni din intreaga tara vor avea din nou ce munci” si afirmatia “Proiectul Rosia Montana creeaza mii de locuri de munca” nu au putut fi sustinute de catre reprezentantii RMGC, potrivit carora politica de personal implica angajarea cu precadere a persoanelor fara ocupatie din zona exploatarii (deci, fratilor, nu din toata tara si nici mii de oameni…), asa ca sa nu ne mai duca cu zaharelul….

In ce priveste afirmatia “Rosia Montana Gold Corporation investeste 70 de milioane de dolari in conservarea patrimoniului” poate crea consumatorului impresia ca aceasta investitie este in derulare si reprezinta o certitudine, ori investirea in totalitate se face pe perioada de derulare si este conditionata de anumiti factori. In plus, ecologizarea promisa in spot, se va face de catre stat, nu de companie.

In consecinta, reprezentantii RAC au sustinut ca spoturile incalca doua articole din Codul de Practica in Publicitate, care stipuleaza ca orice comunicare trebuie sa evite afirmatiile si reprezentarile care ar putea insela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, iar anuntatorul trebuie sa fie in masura sa probeze veridicitatea faptelor, datelor, ilustrarilor.

Acum nu mai ruleaza pe posturi acea reclama, in schimb ne bombardeaza cu noile spoturi inselatoare despre care va spuneam la inceputul articolului.

Mai nou, in parteneriat cu ziarul Gandul, RMGC ofera o excursie la Rosia Montana si un ipad; concursul se desfasoara pe facebook. Pentru Gandul: un MARE DISLIKE!!

Ce trebuie sa faci ca sa participi la concurs: sa spui 3 lucruri pe care trebuie sa le faca RMGC si 3 lucruri pe care sa nu le faca.

Raspunsul meu pentru concurs:

Ce trebuie sa faca RMGC:

1. Sa se care de acolo!

2. Sa se care de acolo!

3. Sa se care de acolo!

…dar impreuna cu toti politicienii nostri care-i sustin si cu perversul de Basescu! Nu vrem sa ne otraveasca pamantul pentru zeci sau sute de ani!

Ce sa nu faca RMGC: sa nu ne creada atat de prosti incat sa ne lasam impresionati de aceasta campanie agresiva de PR. Inafara de asta sa ceara scuze romanilor pentru reclamele mincinoase si sa faca publice contractele de munca incheiate cu postacii, macar sa stim cu totii daca se merita sau nu sa te prostituezi…Si sa prezinte publicului contractele de publicitate in urma incheierii carora nici un post de televiziune nu mai prezinta si alte opinii sau pozitia majoritara si argumentata (in societatea civila) a oponentilor proiectului.

Sunt inscrisa in concurs? 🙂

Iar pentru cei care participa la concurs si castiga excursia si ipadul, ii sfatuiesc sa faca multe poze cu ipadul acolo, sa se opreasca si la coloanele de bazalt si sa le fotografieze, macar sa le aiba ca amintire, caci in 20 de ani nici praful nu va mai ramane din ele si, ia vedeti… poate primiti si locuri de picnic pe malul noului lac de decantare…

Semneaza petitia pentru salvarea Rosiei Montane pwww.rosiamontana.net .

Advertisements

Lasa un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s