Scenariu: Ghid in Romania

Si ghidul sunt eu; sunt ghid in tara mea pentru un amic strain, care vine in vacanta, in Romania, pentru prima data. Va sta 5 zile si inca nu stiu pe unde sa-l plimb…in 5 zile cate sa faci…sunt multe locuri frumoase de vazut, in tarisoara noastra si timpu-i scurt; deci, trebuie sa fac un plan de calatorie… neaparat!

Amicul meu locuieste la Londra, e un tip pretentios si a calatorit foarte mult prin lume. Si pentru ca e prima oara cand ajunge pe meleagurile noastre, trebuie sa-l impresionez si doar am cu ce…traiesc intr-o tara frumoasa si interesanta. Vreau sa-l dau gata cu Valea Prahovei, Vulcanii Noroiosi de la Buzau si capitala.

Ma hotarasc ca in primele doua zile sa ramanem in Bucuresti; Bucurestiul e mare si sunt muuuulte de vazut. Ok…il astept la aeroport la Baneasa, mergem impreuna la Autonom, ca tot au o locatie in zona, inchiriem o masina, ne suim in ea, mergem acasa sa lasam bagajele, mancam ceva si apoi la plimbare. Dar, stai asa, ca n-am lamurit un lucru… ce masina sa inchiriez?

Gata, stiu…un Duster elegant si cu personalitate e cel mai potrivit. Suv-ul nostru este foarte apreciat inafara si sunt sigura ca va fi incantat sa ne plimbam cu el.

In Bucuresti, ma gandesc sa-l duc neaparat sa vada Palatul Parlamentului, aceasta impunatoarea Casa a Poporului despre care se stie ca este a doua cladire din lume, dupa Pentagon, cu suprafata sa de 330000 de metri patrati.

Mai am in plan Centrul Vechi si bine ca nu e vara ca erau pline terasele  si n-am mai fi avut loc de ele si nu cred ca i-ar fi placut sa mergem ca pinguinii. Apoi mergem in Piata Victoriei sa vedem Muzeul Taranului Roman, poate si Antipa, daca e timp, mai ales ca e proaspat renovat si modernizat. Urmeaza Arcul de Triumf, Herastrau si vizitam si Muzeul Satului, in functie de timp..vedem.

In a treia zi ne urcam in Duster si-i dam bataie spre Buzau, unde bolborisesc paclele, la magnificii Vulcani Noroiosi; peisajul selenar si straniu il vor cuceri de-a dreptul si-l vor face sa revina cu drag In Romania 🙂 .

Dupa-amiaza, parasim Paclele si ne indreptam spre superba Vale a Prahovei. O sa fie seara cand ajungem in Brasov, asa ca gasim o pensiune draguta, ne cazam si punem la cale planul pentru urmatoarele doua zile. Dimineata mergem la Bran ca sa vedem cel mai vizitat obiectiv turistic din Romania, Castelul Bran recunoscut pentru frumusetea peisajului ce-l inconjoara, dar si pentru legenda contelui Dracula, al carui spirit se zice ca inca bantuie aceste locuri stravechi si a povestilor romanticei Regina Maria.

Ma gandisem ca la intoarcere sa ne oprim putin si la Busteni si sa urcam la Babe si la Sfinx, dar am pierde prea mult timp asteptand la telecabina, si timpu-i scurt. Poate ne oprim la Sinaia, la Peles, mai vedem…

Cam asa arata planul meu de excursie, acum sper sa reusesc sa-l fac pe prietenul meu sa se indragosteasca de tara mea…

In a cincea zi, seara, acesta trebuie sa plece, il duc la aeroport si apoi trebuie sa las masina la centrul rent a car din Baneasa; e convenabil pretul pentru 5 zile. Am vazut ca Autonom are mai multe locatii in tara.

Uite ce masini mai au in dotare: http://www.autonom.ro/ro/masini-preturi

Acest articol este un raspuns la o provocare lansata in cadrul maratonului de blogging SUPERBLOG 2011, etapa nr.4.

este un important monument national si punct de reper al turismului din România, datorita atât frumusetii lui, apeisajului, cât si a legendei contelui Dracula, al carui spisit se zice ca bântuie înca aceste locuri stravechi.