Sunetele si puterea lor

Traiesc cu sunete. Ele sunt parte din mine si din viata mea…In viata fiecaruia dintre noi, acestea joaca un rol important, caci ne inconjoara pe tot parcursul vietii. Orice obiect din univers emite unde de o anumita frecventa, iar daca noi, oamenii le-am putea percepe, am auzi cum vorbesc  pietrele, stelele, planetele.

Unele sunete sunt frumoase, energizante, ne gadila urechile intr-un mod foarte placut, deci actioneaza pozitiv asupra noastra, altele deranjeaza,  ne obosesc…S-a demonstrat stiintific ca sunetele au efect curativ, dar, la fel de bine pot provoca boli…

Spre exemplu, o persoana care traieste la oras (asa ca mine 🙂 ), intr-un mediu aglomerat si zgomotos, de abia asteapta sa evadeze din orasul galagios, in weekend sau cand are posibilitatea, ca sa se recreeze la munte, la tara, in mijlocul naturii. Zgomotul automobilelor, galagia permanenta oraseneasca dau o stare de iritare, de nervozitate (unele persoane chiar devin agresive…am vazut cu ochii mei 🙂 ) sau pot chiar sa imbolnaveasca. Sunetele naturii, insa, au un efect terapeutic de necontestat: cantecele pasarelelor, susurul apelor, fosnetul frunzelor si al padurii…poate cineva sa nege frumusetea si efectele binefacatoare ale acestor sunete? Acestea stimuleaza sistemul nervos si inveselesc; caderea picaturilor de ploaie marunta sau adierea vantului prin copaci relaxeaza si calmeaza sau… sunetele primaverii…ati ascultat vreodata sunetele primaverii? Stiti despre ce vorbesc…? Incercati sa iesiti cat mai des in natura, prin paduri sau prin parcuri si ascultati sunetele!

Fiecare din noi, trebuie sa aiba un sunet anume pe care cand il aude se simte implinit!

Pentru mine, inafara de sunetele naturii care ma invioreaza intotdeauna, torsul unei pisici mi se pare cel mai relaxant sunet din Univers, la fel cum mangaierea unei pisici mi se pare iarasi o “treaba” relaxanta. Imi place cum face un gugustiuc cand zboara, imi place cum se aude ploaia, atunci cand ma aflu intr-un loc calduros, singura sau alaturi de o persoana draga, iubesc sunetul marii si al brizei si imi plac la nebunie acordurile de chitara. Mai am un sunet pe care-l ador…nu stiu daca sa-l numesc sunet… linistea adanca din munti.

Dar sunt si sunete urate in viata mea… urasc sirenele de salvare si de pompieri, mi se ridica parul pe mine cand le aud si  ma fac sa ma gandesc la o tragedie, la moarte; nu-mi place cand plescaie cineva sau soarbe un lichid sau isi scoate mancarea dintre dinti intr-un mod zgomotos, ma zgarie pe creier zapada artificiala si un cutit care taie in farfurie. Si la astea se mai adauga si faptul ca muncesc intr-un mediu zgomotos, dar am rezolvat oarecum problema asta cu niste dopuri de urechi, bietele mele timpane erau traumatizate.

Am tot lungit-o cu frumusetea si efectele terapeutice ale sunetelor, dar n-am pomenit un lucru foarte interesant: sunetele trezesc amintiri! Ma contrazice cineva? As avea multe amintiri frumoase legate de puterea sunetului, pe care as putea sa le relatez, dar n-as stii la care sa ma opresc… Si am observat ca, in general, melodiile imi trezesc amintiri…despre copilarie, despre persoane dragi  ori relatii care s-au incheiat. Imi place sa-mi amintesc, sa meditez si sa ma relaxez ascultand muzica de concentrare, de meditatie sau simfonica, imi place muzica sentimentala, dar imi plac si piesele ritmate,vioaie! Iar ASUS stie cat de important este sunetul in perceptia oamenilor si a aratat acest lucru prin laptopurile de ultima generatie, ASUS N55 si N75, care redau un sunet premium; Sonic Master reprezinta garantia ASUS pentru cea mai buna experienta audio pe un laptop. Mi-ar placea sa retraiesc frumoase amintiri, ascultand melodii la noua generatie de laptopuri din seria N…

 

Cu acest articol particip la maratonul de blogging SUPERBLOG 2011 !

4 thoughts on “Sunetele si puterea lor

Lasa un comentariu

