Salata de fasole verde cu maioneza

Daca Pranzul din Caserola mi-a dat numai idei bune de gatit, m-am gandit sa-i dau si eu idei. Vin acum cu o alta propunere, este vorba de o reteta foarte  simpla si rapida, mai ales daca avem fasolea gata fiarta ( eu am avut pe acasa o conserva de fasole verde, deci n-am pierdut timpul cu fiertul ei..). A durat putin mai mult la maioneza, am facut-o in casa, pentru ca e mai gustoasa decat cea cumparata.

Asadar,  avem nevoie de: fasole verde sau galbena, proaspata sau conservata, un morcov, 3 catei de usturoi, o ceapa, patrunjel, sare, piper. Pentru maioneza: 2 galbenusuri fierte si unul crud, ulei, zeama de lamaie, sare, putin mustar.

Daca fasolea e proaspata, o fierbem si asteptam sa se raceasca, daca nu o taiem rapid in bucatele mici. Radem un morcov, tocam ceapa si patrunjelul marunt, pisam usturoiul si amestecam cu fasolea; potrivim de sare si piper.

        

Preparam si maioneza, dupa cum bine stim: frecam galbenusurile cu putin mustar si sare, turnam ulei putin cate putin pana creste,  punem si zeama de lamaie s-o acrim si sa nu se taie si frecam, frecam bine bine pana se face multa :).

        

Turnam maioneza peste fasolica si amestecam. Si gata!

Dam la rece desigur inainte de servire.

Mie imi place foarte mult, e foarte gustoasa si e si satioasa!

Pentru ca mi-a mai ramas maioneza, am facut un sos de maioneza cu iaurt si usturoi (am amestecat maioneza cu iaurt cat sa se faca alba si am pisat 2 catei de usturoi), care la fel este foarte gustos si merge la o friptura sau pe paine sau la alte salate.

Alte retete misto aici: http://www.pranzuldincaserola.ro/tag/patrunjel/ sau aici: http://www.pranzuldincaserola.ro/tag/ceapa/

Lasa un comentariu

