Consignatia 7080

      

Gradina OAR  este unul din locurile mele preferate in Bucuresti; o oaza de liniste si racoare intr-un oras agitat si prafuit…

Acum cateva zile, aici a avut loc o expozitie inedita oferita de Pepsi-Cola, o colectie unica de obiecte si povesti din anii ’70-’80, de la cunoscutii de ieri si de azi. Jurnalisti, actori, scriitori, cantareti au impartasit cu noi crampeie din acele vremuri frumoase.

Pepsi Cola. Si Ieri. si Azi.

Din vremea cand deschiderea unei sticle de Pepsi era un privilegiu greu de atins. Pepsi Cola devenise un fel de marfa de schimb, asa cum erau tigarile straine si pachetele de cafea sau salamul de Sibiu care odata cumparat, cu pile si cozi, era pastrat de familie pentru evenimentele importante…

Pepsi Cola – AVINT SI ENERGIE

Irina Margareta Nistor (critic de film) isi aminteste ca Securitatea folosea Pepsi ca sa-si atraga simpatia copiilor alesi ca sa dea flori „Iubitilor Conducatori” si care erau tinuti cateva zile intr-un fel de cantonament cu rasfaturi. Cand a terminat liceul, pentru ca Ceausescu interzisese balurile de absolvire s-a dus cu unii colegi in Herastrau unde s-au plimbat si au baut cate un Pepsi, iar baietii rupeau trandafiri pe furis pe care ii ofereau apoi fetelor.

    

Pe vremurile acelea, si fetele faceau armata :).

Iata mai jos un livret militar :).

Muzica se vindea ilegal, atunci. Radu Paraschivescu isi aminteste ca albumul „A day at the Races” a celor de la Queen a fost al treilea lui disc de vinil, cumparat in 1981 dintr-o piata clandestina din centrul Timisoarei.

      

Mai jos este o rochie pe care Oana Sirbu a purtat-o la festivalul Mamaia, in ’86 cand a castigat trofeul “Premiul Tineretii”; rochita a fost brodată de bunica ei, care era croitoreasa la o casa de moda frantuzeasca si e realizata dintr-un material natural, 100% din bumbac.

Din vremea când copiii ştiau de un „iubit conducator”… din vremea când „Ciresarii” şi „Toate panzele sus” faceau „legea” din fata televizorului alb-negru…

      

Un radio mai vechi la care se asculta Europa Libera ( si bunicul meu are un asemenea exemplar si inca functioneaza 🙂 )

Mi-am amintit si am revazut cu placere obiecte de sfarsit de secol XX: patine cu rotile, televizorul alb-negru, mileuri din macrame, magnetofonul Kashtan sau viniluri…

Patine de gheata si patinele cu rotile ale Gianinei Corondan:

Toti am avut in sufragerie bibelouri, printesa  era nelipsita din casa oricui, la fel si mileurile sau fel si fel de servicii de cafea, ceai care mai de care mai frumoase…Marturisesc ca am mai vazut si in zilele noastre bibelouri si mileuri in case, chiar daca sunt demodate acum :).

Cafeaua era marfa de contrabanda si era oferita pentru atentii sau la doctor ca sa se ocupe de noi 🙂 ( si astazi se mai procedeaza asa…) si era tinuta in dulap sau in vitrine alaturi de cartusele de Kent lung, tablete de ciocolata si sapunuri Fa. Remember?

Participantii la aceasta expozitie isi amintesc de aceasta perioada ca fiind una fericita pentru ei, chiar daca pe atunci se circula mai mult pe jos, masinile aveau voie pe şosea numai in anumite duminici (datate cu soţ/fara sot), petrecerile se numeau „ceaiuri”, fetele erau invitate la un suc în parc, iar atmosfera se întretinea la o chitara rece…

Am parasit Gradina OAR cu zambetul pe buze gandindu-ma cu nostalgie la acele vremuri…(chiar daca m-am nascut dupa ’80 am prins si eu o parte din acea perioada si-mi amintesc cu drag…).

Lasa un comentariu

