Change the city with creativity

…provoked by Grolsch

Ce frumos ar fi daca dimineata cand mergem la munca sau seara cand ne intoarcem, in loc de scandaluri, certuri, nervi, fete triste si obosite sa vedem in autobuz spectacole,  piese de teatru sau in metrou sa ne relaxam urmarind filme, iar cand iesim de la metrou sau coboram din autobuz sa ne cante o vioara, o viola, un contrabas. Ce ziceti? Suna bine? Normal!

Ei bine, toate acestea nu sunt doar visuri, se intampla in realitate, in Bucuresti, in luna iulie; timp de o luna, Grolsch a iesit in strada si a provocat orasul sa ni se arate altfel.

Povestea Experimentalist Ro (pe scurt):

Timp de cateva luni, experimentalistii au avut ocazia sa reinterpreteze Bucurestiul cum si-au dorit. Pe Bucharest by Hand, aceeasi strada sau acelasi monument  au putut fi vazute, descrise si auzite diferit. Prin creativitate, abilitate si cu imaginatie, mediul urban a putut fi schimbat; totul s-a intamplat doar digital la inceput, apoi a avut loc evadarea din harta virtuala direct in strazile orasului.

Experimentalist Ro si-a propus sa faca proiecte si intamplari care sa ne bucure. In general, lucruri care sa-i inspire si pe altii, care sa schimbe ceva in Romania, fie ca e vorba de arta, de muzica, de film, de scoala, de felul cum traim in oras. Experimentam lucruri noi, ne abatem de la calea batatorita, nu cunoastem limite!

Astfel, in iulie am avut sala de concert in strada, sala de cinema la metrou, teatrobuz…

La Universitate , la fantana si in intersectie la Unirea, de joi pana duminica, intre orele 8.30-9.30, 12.30-13.30 si  18.00-19.00 a cantat (si mai canta inca)  pentru noi ba o vioara, ba un contrabas…In loc de claxoane si injuraturi, nu mai bine ne lasam invaluiti de muzica?!

La metrou, la Piata Victoriei, corespondenta Berceni, putem viziona  proiectii de scurtmetraje pe un panou, stand confortabil pe niste scaune speciale, exact ca la cinema.

Iar, de marti pana sambata intre orele 19.00-21.00, ne putem plimba cu autobuzul cu teatru sau teatrul mobil. Autobuzul isi ia calatorii de la statia Hanul lui Manuc (zona Unirea) si ii plimba prin centrul orasului. Calatorii care nu au bilet de calatorie nu se pot urca in autobuz; ei trebuie sa-si faca rezervare in prealabil :); coada e online.

Aici putem astepta cumintei autobuzul cu teatru:) :

In total au fost 11 piese.

Eu am vazut piesa Activitate extraterestra si In orasul asta sunt Bentleyuri albe.

La primul spectacol, un extraterestru simpatic ne-a plimbat prin centrul orasului, prin locuri incarcate de istorie si ne-a amuzat teribil urmarindu-l cum pescuia monezi sau facand snitele pe care le batea cu un lemn gros si apoi le ascundea pe sub scaune; ne-a facut o demonstratie de yoga si spre final ne-a oferit un senzational dans la bara 🙂 si ne-a cantat o piesa in franceza pentru care a primit aplauze furtunoase.

In orasul asta sunt Bentleyuri albe

~Ai 26 de ani si doar cateva zile pana la absolvirea ce te va face somer cu acte in regula. Ea iti reproseaza din ce in ce mai multe, din ce in ce mai des. Esti un ciudat in noua lume fericita, care totusi nu pare deloc ok. Stii ca nu poti fi ca ei. Te verifici cu tine insuti sa vezi daca mai esti la fel, daca mai crezi in ce credeai, daca mai esti pe acelasi trip. Si daca intr-o dimineata te trezesti intr-un autobuz plin de oameni, dupa o noapte in care te-ai facut din nou praf si iar nu stii directia corecta si ti-e clar ca nimeni nu te poate ajuta, ce poti sa faci?~

Imagini din timpul spectacolului In orasul asta sunt Bentleyuri albe:

Cu siguranta toti cei prezenti in autobuz ne-am regasit in monologul simpaticului actor, chiar si pentru cateva secunde sau in cateva cuvinte…

Autobuzul cu teatru se plimba pana pe 22 iulie, adica pana vineri; am aruncat zilele acestea un ochi pe pagina de facebook: http://www.facebook.com/ExperimentalistRO si am vazut ca nu mai sunt locuri saptamana aceasta :(.

Tot de la Grolsch am aflat si de i07, adica incubator107 . In seara de 2 iulie s-a deschis cuptorul din incubator si Grolsch a venit in vizita sa-l stinga. incubator107 se afla pe strada Traian, 107. Aici se intampla o gramada de chestii misto… Am facut cunostiinta cu o tipa foarte de treaba (nu-i mai retin numele…sa-mi fie rusine!) care mi-a prezentat incubatorul… am gasit aici o camera de troc, unde fiecare poate sa aduca ceva la schimb ( adica lasa acolo un obiect si poate sa-si ia altceva in schimb) sau poate sa faca o donatie daca are suflet bun :), o sala unde au loc tot felul de activitati, ateliere, workshopuri, diverse; oaspetii pot dormi intr-o camera cocheta la mansarda, foarte frumos amenajata. Cand am ajuns eu acolo, niste baieti pregateau pipe pentru amatori si dornici…m-am multumit doar cu privitul…

Ateliere la i07:

Grolsch i-a sustinut inca de la inceput, apoi au crescut…ne-am intalnit cu ei atat pe strada mare la Street Delivery, dar si pe strada mica, pe Matasari.

Si inca ceva misto… pe 22-23 iulie, in Centru Vechi, mai exact pe strada Selari, vom putea vedea Expozitia neconventionala Change the city with creativity. Pe langa lucrarile expuse va fi un program de weekend, complet cu muzica, handmade, jocuri si chill out areas. Lucrarile virtuale de pe Bucharest by Hand vor fi scoase in strada.

Ultima saptamana de incercat viata experimentalista a Bucurestiului; deci, sa ne bucuram cat mai putem!!!

Impreuna putem schimba orasul cu creativitate!

3 thoughts on “Change the city with creativity

1. nununu, corect e:
    incubator107 (cu minuscula) – unde 107 vine de la numarul casei de pe strada Traian unde poate fi gasit locul asta ca o oaza.
    pe scurt, e intr-adevar i07, ca o simbioza intre cifra 1 si litera i.

incubator107 s-a deschis prima data pe 27 martie anul asta si de atunci – la fiecare inceput de luna – avem o noapte eveniment in care prezentam mostre ale atelierelor care urmeaza sa se tina. “incubator in Cuptor” a fost doar una dintre luni – pentru ca ne plac jocurile de cuvinte.

urmeaza “atelierele i07 AuGust” – fiti pe faza, deschidem pe 6 august seara.