Despre muscatura “fatala”, vaccinul antirabic si pataniile mele

caine turbat

Azi ma duc la Centrul Antirabic sa-mi fac a doua doza de vaccin antirabic. Sper sa nu mai stau cu orele, sper sa nu ma interneze iar, nu vad de ce. Ma simt bine, nu mai sunt reactii adverse de la vaccin si cel mai important, nu am turbat :) , oricum am inteles ca perioada de incubatie e de 4-6 saptamani la om. :D

Cum am ajuns eu la Centrul Antirabic? Sa nu credeti ca m-a muscat vreo fiara, vreo vulpe turbata sau un caine fioros… M-a muscat o mogaldeata, un catelus mic mic mic. M-a capsat bine de falanga a doua de la mana dreapta (de-aia ii zic eu muscatura fatala, o sa vedeti de ce) si pentru linistea mea sufleteasca (asa cum mi-a zis cineva), m-am dus sa ma vaccinez, desi prietenul meu a ras de mine si a zis ca el nu s-ar fi dus in locul meu. Ei, io-s mai fricoasa de fel, asa ca m-am dus. Si-acum sa va povestesc cum s-a intamplat intamplarea intamplatoare :)

Veneam de la Targu Jiu si ma intorceam la Bucuresti. Prin Valcea, cum traversezi Oltul, am vazut ceva miscandu-se pe mijlocul drumului, de am crezut ca fac infarct. O pufosenie mica si dragalasa dadea din codita in mijlocul drumului, in cautare de hrana si lingea saracu’, de foame, dintr-un hoit de caine calcat, uscat si intins pe drum. Si intr-o zona in care se circula cu viteza. Il vedeau soferii si incetineau, dar nu sunt sigura ca l-ar fi vazut toti, adica daca venea careva cu viteza si nu l-ar fi vazut la timp, nu stiu daca putea sa-l evite. Am franat brusc, am oprit masina si am alergat sa-l luam de acolo. L-am luat, ne-am dus cu el inafara drumului si am zis sa-i dam si ceva de mancare. N-aveam altceva decat o punga cu cornulete cu gem si chec, i-am dat-o pe toata. Eu n-as fi putut sa le mananc nici in cateva ore, el le-a ras in 5 minute. I s-a facut burtica cimpoi. :)  Scotand cornuletele cu gem din punga, n-am apucat sa le pun jos sa i le dau, ca el s-a repezit la mana mea sa manance. Era mort de foame sarmanu’… si m-a prins cu coltii de un deget, dar bine, adanc, de mi-a siroit sangele mult si bine. M-a durut putin, atunci pe moment si m-am spalat cu un gel antibacterian (apa n-aveam), dar apoi nu i-am mai dat importanta muscaturii.

catel

Ce sa facem cu catelusul? Nu puteam sa-l lasam acolo pentru ca, probabil, avea sa ajunga iar in drum. Am zis initial ca-l luam in masina si-l ducem intr-un loc unde-s oameni, poate il ia careva. Apoi ne-am gandit sa nu se ia lumea de noi ca abandonam catei. Nu puteam sa-l luam cu noi acasa… (as vrea sa pot face lucrul asta, as lua toate animalele abandonate, dar nu se poate…) Asa ca l-am dus undeva mai departe de acel loc si l-am lasat in compania altor doi caini care cred ca-l cunosteau, se purtau frumos cu el, il lingeau, il lasau sa manance. Am plecat. Ne-am continuat drumul catre casa.

A doua zi (eram la birou) ma tot durea degetul. O durere destul de profunda care iradia catre brat.. Au inceput sa ma bantuie gandurile… Ma obseda si faptul ca piticania linsese inainte din lesul ala… Si am zis ca poate totusi ar trebui sa ma vaccinez, desi nu stiu daca un les mai poate fi purtator de rabie.. sau poate linsese alt caine (turbat) din el… prin mintea mea zburau tot felul ganduri negre. Am citit pe net apoi, ca trebuia sa fac imediat vaccinul, iar la mine trecusera deja 24 de ore. Am mai citit si de vaccinul antitetanos, cica si ala trebuia facut… Pe alt site scria ca in maxim 72 de ore trebuie sa te vaccinezi si m-am mai linistit un pic. Ma obseda in continuare, toata intamplarea asta. Seara, dupa serviciu, am fugit la Centru Antirabic, ca sa ma vaccinez.

seringa

Am stat mai intai la o coada, la biroul de inregistrare. Acolo m-au intrebat cum s-a intamplat, unde si m-au luat in evidenta. Mi-au dat apoi un biletel cu care m-am dus sa ma vada mai intai un doctor. Am mai asteptat si acolo o gramada, ca nu ma baga nimeni in seama. Cand m-a vazut intr-un sfarsit doctorul, a inceput sa ofteze… am facut ochii mari si am intrebat daca e grav si daca am venit prea tarziu. Mi-a zis ca nu, dar din cauza ca am fost muscata de falanga, va trebui sa ma interneze si sa-mi administreze niste anticorpi inainte de a face vaccinul propriu-zis. Cica muscaturile de degete si de fata sunt cele mai periculoase, se transmite imediat la creier si ca se face mai intai o profilaxie pe care doar o data in viata o poti face (deci data viitoare… adio!). I-am zis ca nu vreau sa ma internez, ca ma simt bine si nu e cazul. Apoi mi-a explicat mai bine ce mi se va face. Din cauza ca acest ser administrat poate avea efecte adverse, trebuie sa fiu tinuta sub observatie si daca mi se face rau, nu poate sa-mi dea drumul acasa. Daca in schimb, ma voi simti bine, ma vor externa in aceeasi seara, dupa cateva ore. Mi-a facut fisa de internare, m-a luat un brancardier si m-a dus in spital. Ia uite, ce mi-a facut pufosenia, zic eu, in gandul meu… Mi-a mai facut morala si dna doctor ca altadata sa nu mai adun caini de pe strazi…

Ajunsa in spital, pe hol, bantuia un bolnav de SIDA si TBC (un om al strazii care se si droga, de la el am aflat ca e bolnav),  m-au trecut fiori. In salonul meu, mai erau doua femei bolnave, una avea o infectie la aorta si diabet si mai multe, alta la plamani, tusea in continuu (poate ma imbolnavesc si de altceva pe aici, vin pentru una la spital si plec cu alta, mi-am zis).

Dupa cateva minute, a venit asistenta la mine (destul de repede, nu m-asteptam, credeam ca cine stie cat stau acolo). Si mi-a administrat prima doza de ser, in antebrat. N-a durut. Mi-a insemnat-o cu un pix, sa vada daca creste, mi-a zis ca am soneria langa mine, daca mi se face rau, sa sun si apoi mi-a zis ca vine iar dupa 20-30 de minute pentru urmatoarea doza. Avea sa-mi faca 7 doze, la intervale de 20-30 de minute, plus vaccinul antitetanos. Deci 8. Una in antebrat, cate 2 in umeri, cate una in fiecare coapsa si vaccinul antitetanos tot in umar. 8 impunsaturi. Cel mai tare m-au durut cele in picioare, nu credeam ca o injectie poate sa doara in halul ala. Am facut penicilina la viata mea si polidin si se zicea ca-s cele mai dureroase, dar nu m-au durut, frate, asa de rau, sa-mi taie respiratia.

vaccin

Nu mi-a fost rau, n-au fost reactii adverse si pe la 22.30 mi-au facut externarea. Mi-au dat un biletel de trimitere la vaccin, pentru aceeasi seara, plus alte 2 doze in alte zile. Plus tratament cu antibiotic 3 zile. M-am intors la Centrul Antirabic si am facut si vaccinul antirabic, tot in umar. Deci, 9 injectii! Record.

Daca in seara aceea m-am simtit bine, a doua zi, nu mai pot spune acelasi lucru. Facusem febra musculara la coapse, ma dureau muschii si articulatiile, aveam o stare generala proasta, nu puteam face nimic… o stare de moleseala… mi-era lene sa si merg… Reactii adverse, cel mai probabil… Iar bratele ma dureau ingrozitor, parca ma batuse cineva cu parul in ele, toata noaptea. Erau si putin vinetii si intr-un loc mi s-a si inflamat si ma manca. Macar sa fi supravietuit piticania, ma gandeam eu, sa fi meritat suferinta mea :) .

In urmatoarele zile m-am simtit bine, doar ca mai aveam o umflatura la unul din umeri (inca o mai am, sa vad ce spune azi doctorul) si ma mancau umerii. Diseara, fuga la a doua doza de vaccin. Inafara de asta, mai am una si gata. :)

Ma asteptam ca lucrurile sa fie mai simple… o injectie si gata! Tac-pac! Nu a fost asa insa… asa ca, aveti grija! Ati vazut ce mi s-a intamplat mie, daca nu am fost atenta si nu am avut grija… :)

 

Surse foto: http://www.peteava.ro, http://www.antena3.ro

7 responses to this post.

  1. Posted by nicoleta ciocoiu on January 10, 2013 at 1:37 pm

    imi pare nespus de rau pentru ce ti sa intanplat , cei drept nu poti sa stii reactia unui om dar mi te a unui caine , eu am un parc cu o padurice si multe banci in zona unde locuiesc este frumos vara acolo la ubra insa multi stapani vin si las animalele de companie dezlegate ,eu iubesc animalele imi plac am grija mereu sa le dau pe la tomberon cand duc si gunoiul insa mereu ma panichez cand se apropie de ficamea cate un caine ,si desi stapanul ma avertizeaza ca animalu este cuminte si nu face nimic eu evit contacul cu ficamea .

    Reply

  2. Sunt bine, Nicoleta. Muscatura n-a fost urata, el n-a vrut sa ma muste saracu’, doar ca ii era foame. Greu am patit cu vaccinurile… Am vazut insa, la Centrul Anitirabic, persoane sfasiate. Si mereu venea cate o persoana muscata, cat am stat acolo, inclusiv copii. Asa este, trebuie s-avem grija si mai ales de copii, nu putem stii ce reactie au animalele… Iar daca se intampla sa fim muscati, sa facem preventiv vaccinul, si cel antirabic si antitetanos. Rabia este o boala letala!

    Reply

    • Am patit-o si eu ca tine, de la un pisoi amarit , care l-am gasit pe marginea drumului , l-am adus acasa si cind am incercat sa-i dau sa bea putin lapte , mi-a tras o muscatura babana la unul din degete, avind coltii ascutiti ca niste ace , au intrat destul de adinc, plus ca a durut ca dracu….Dimineata l-am gasit mort….reactia fata de lapte si decesul animalului m-a pus pe ginduri , asa ca m-am hotarit sa ma duc ( pentru linistea mea ) la spitalul Colentina. Tot asaca la tine, a fost o ancheta a unui medic, ce si cum, initial nu prea a vrut , dar dupa ce a ascultat argumentele mele, a fost de acord cu vaccinul. Nu am avut ”norocul” tau sa ma interneze , dar am facut Antitetanosul si Vaccinul antirabic cu schema de rigoare …n injectii la n timp. Le-am facut de teama, ca nu se stie si uite ca sint aproape 10 ani de atunci….Pisoiul saracu este oale si ulcele,de ce a murit saracul, nici acum nu stiu, eu nu voisti niciodata daca vaccinul a fost bun sau pisoiul nu a avut nimic….dar de lecuit de boala animalelor nu m-am si nu cred ca ma voi lecui vreodata, dar vaccinul este musai de facut , daca inprejurarile si animalul sint cam suspecte….nu se stie niciodata si paza buna….Bafta si sa fii mai atenta…zic eu , dar cind este sa vina ghionul te loveste orice ai face…..Asa ca daca vei mai face in continuare asemenea fapte , foarte bine si sa nu-ti para rau, chiar daca o mai patesti din cind in cind.

      Reply

      • E foarte bine ca ai facut vaccinurile, asa trebuie sa procedam daca avem suspiciuni, cu rabia nu e de joaca!
        Si nu, nu-mi pare rau deloc c-am facut-o! Nu puteam sa-l las in mijlocul drumului, era pacat…

  3. Posted by maria on July 23, 2014 at 7:53 pm

    Salut! Am 26ani si pana la aceasta onorabila varsta m-au muscat 2 caini si o pisica care ulterior a murit cu coltii in mana mea. Ciudat nu? Da, stiu. Ideea e ca nu sunt de acord cu vaccinurile. De niciun fel. Sunt de parere ca au scopul de a decima populatia nu de a o trata. Si in tarile lumii a-3a oamenii mor de foame nu de “turba”.

    Reply

  4. Posted by iulia on August 18, 2014 at 5:50 pm

    dupa ce au ucis 14 oamenii si au sfasiat peste 2 milioane mafia cutomaniaca face noi si noi victime.si romanii stau ca vitele sa fie muscati de maidanezi,ei si familiile lor.vina principala apartine cutomanilor care militeaza pentru mentinerea animalelor agresive pe strada.in schimb ,in Romania,se da vina pe victimele agresate de maidanezi.halal justitie.ce ar fi daca o organizatie ar milita pentru lasarea in strada a scorpionilor veninosi,tigrilor sau ciumei bubonice?

    Reply

    • Draga Iulia, imi pare rau ca gandesti asa. Nu militeaza nimeni pentru mentinerea animalelor agresive pe strazi, ci pentru apararea drepturilor animalelor si pentru gasirea de solutii civilizate la aceasta problema (sterilizari, adoptii, informarea populatiei si prevenirea abandonului), nu genocid. Nu sunt de acord ca animalele de pe strazi sau oricare alt animal sa fie tratat cu cruzime sau ucis cu bestialitate pentru ca noi oamenii facem parte din rasa superioara. Solutii exista! Umane si civilizate! Nu esti/nu suntem cu nimic mai presus decat orice alta fiinta care traieste pe pamantul asta.

      Reply

Lasa un comentariu

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 291 other followers

